Mail Sunucusundaki Hatalarda Tek Suçlu Sunucu Değildir

Mail sunucularında yapılan sayısız düzenleme, çoğu IT destek personeli için sürpriz olmayacaktır. Bir organizasyonun bütçesinden bağımsız olarak, mail sunucuları gereksiz uygulamalar ile kaynakları heba edebilir. Mail sunucusu yüksek performanslı olsa bile, bu durum sunucunun performansını düşürebilir.

Örneğin, Microsoft Exchange, SQL ve Active Directory değişik mail sunucu programları ile yüklenmiş olsun. Yüklenmiş olan başka bir mail sunucusu programı ise deneme sürümünde olsun. Sistem yöneticisi farkettiğinde; mail sistemi çalışması gerektiği gibi çalışmıyor olsun. Mail akışı tamamen durduğu zaman, yönetici IT’den destek talebinde bulunur.

Sistem yöneticisi çok önemli bir gerçeği göz ardı etmiştir. Port 25, aynı zaman içerisinde sadece tek mail sunucusu tarafından kullanılabilir. Ayrıca biraz önce bahsettiğimiz deneme sürümündeki programı yüklerken CPU kaynaklarını kontrol etmeyi unutmuş. Bu yazılımı kaldırmak mail akışını tekrar düzene soktu ancak SQL hala mail sunucusunun kaynaklarını tüketiyor ve mail akışını yavaşlatıyor. Peki ne yapılmalı? En doğru çözüm SQL’i bir dedicated sunucuya taşımak.

Bu örnekte sistem yöneticisinin mail sunucusunu kurarken en temel şeyleri bile nasıl atladığı tartışılabilir. Yine de, problem göz ardı edilebilecek gibi değildir. Buradan verebileceğimiz en iyi tavsiye; tüm temel programların sadece bir mail sunucusuna kurulmaması olacaktır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

yazilan makaleler izinsiz kopyalanamaz aksi taktirde dmca tarafindan gerekli islemler baslatilacaktir.