Websitenizde Google Analytics Kullanarak Gelen Trafiği Nasıl Ölçebilirsiniz?

Sitenize gelen ziyaretçi sayısı hakkında analizler yapabilmek önemlidir. Web sitenizin e-ticaret, eğlence veya iş amaçlı olması farketmez. İnternetteki varlığınızı ölçümleyebilmelisiniz. Web sitenize gelen ziyaretçi profilini görmek, sitenizi geliştirmeniz açısından faydalı olacaktır.

Bu ölçümlemeyi yapabilmek için kullanabileceğiniz birçok araç var ve bunlardan birisi de Google Analytics. Bu aracın kullanımı oldukça yaygındır, çünkü ileri seviye analiz raporları oluşturur. Google Analytics’in raporladığı alanlardan bazıları şunlardır:

  • Ziyaretçiler hakkında – Ziyaretçilerinizin coğrafi konumları, tekrarlayan ziyaret sayısı, sadakati, sitenizde harcadıkları süre vs. gibi verileri görebilirsiniz.
  • Trafik kaynakları – Web sitenize gelen trafiğin ne şekilde olduğunu gösterir. Direk erişim, başka web sitelerindeki linkler, arama motorları ve interntteki reklam kampanyaları dolayısıyla gelen trafiği ölçümleyebilirsiniz.
  • İçerik – Web sitenizde en çok ziyaret edilen sayfayı öğrenebilirsiniz.

Google Analytics, bunlar gibi detayları size raporlar ve ücretsizdir.

Web sitenize Google Analytics’i yüklemek oldukça kolaydır. Aşağıda bu adımları bulabilirsiniz.

Adım 1: Takip kodunu oluşturun

  1. Google Analytics websitesini ziyaret edin.
  2. Eğer Gmail veya Google hesabınız varsa, Google Analytics websitesinde Analytics Erişimi’ne tıklayın. Hesabınız yoksa; Şimdi kaydolun’a tıklayarak yeni bir hesap oluşturabilirsiniz. Başlangıç sayfasında Kaydol’a tıklayın. Böylelikle kayıdınızı gerçekleştireceksiniz.
  3. Bu sihirbazda web sitenizle ilgili tüm detayları doldurun. Bu aşamanın sonunda, web siteniz için bir takip kodu elde edeceksiniz. Bu kodu kopyalayın ve bir text dosyasında tutun.

Adım 2: Kodu websitenize yerleştirin

Web sitenizin trafiğini ve gelen ziyaretçileri gözlemleyebilmeniz için biraz önce elde ettiğiniz kodu web sitenizin her sayfasındaki HTML koduna eklemeniz gerekir.

Web sayfanızın kodu dahilindeki <body> kısmına, elde ettiğiniz kodu yerleştirmelisiniz. Kodu yerleştirdiğiniz yerin <body> kısmının başı veya sonu olması önemli değildir.

Eğer web siteniz hazır bir taslak kullanıyorsa işiniz daha kolay. Bu durumda; kodu footer veya header kısımlarına yerleştirebilirsiniz. Böylece web sitenizin her sayfasında, kodun varolacağından emin olabilirsiniz.

Adım 3: Analiz verilerini inceleyin

Birkaç saat sonra Google Analytics hesabınıza girdiğinizde, web sitenizi ana sayfada görebilirsiniz. Üstüne tıkladığınızda da ayrıntılı raporları inceleyebilirsiniz.

Bu raporları kullanarak, web sitenizin içeriği ve diğer şeyler hakkında karar verme sürecinizi daha etkili hale getirebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

yazilan makaleler izinsiz kopyalanamaz aksi taktirde dmca tarafindan gerekli islemler baslatilacaktir.